Thursday, May 27, 2010

Jualan Gudang Ekstrem Bermula. @Tingkat 3, Parkson The Mall.

Damn! What i'm expected is not happen. Lol. Things are really different than what had been discuss by other for about past two days. Ini jualan gudang sudah MELETOP!!! Hari pertama Jualan Gudang, bersamaan dengan hari ke-3 aku bekerja. Dari apa yang aku tulis pun korang dah tahu SALE BOOM! So, nak bercerita sikitlah. Ini kirenye pertama kali la aku join jadi promter untuk warehouse dan ni lah pertama kali bagi Parkson The Mall ni buat warehouse sale. Kalau aku buka tunjuk tapak tangan aku depan korang sambil tepuk dari belakang guna lagi satu tapak tangan aku yang terbuka korang faham tak maksud aku? Lol. Tandanya, suasana sangat sesak. Penuh orang berasak-asak nak beli barang murah(barang aku harga same je). Sudahnya, untung la Parkson. :P

Nak cerita lagi ni. Agak-agak kalau kaum ibu nak pergi membeli-belah memang boleh sangat. Mana tidaknye, set tempat tidur sampai ke pakaian budak2 serta barang perkakas elektrik ni memang murah. Memang masa ni lah nak grab barang2 macam ni. Murahnye bukan kepalang lagi. Set tempat tidur, harga RM400 turun sampai RM100 masa "Happy Hour". Happy Hour ni, adalah masa dimana salah satu jenama barang akan diberi peluang buat jualan longgok dan murah diluar entrance(pintu masuk) selama 30minit bagi setiap jenama, dibantu dengan DJ yg bertugas mengumumkan barangan apa yang sedang lakukan Happy Hour. Promoter siap pakai alat pembesar suara dan loceng tuk tarik perhatian orang. Berbalik pada barang murah, baju budak2 tinggal dalam lingkungan harga RM5-RM10. Sangat berbaloi kan? Banyak lagi susah nak cerita, pengunjung boleh kata leboh dari 500 orang dalam satu-satu masa. Kena pandai pilih masalah kalau nak pergi, waktu orang office masuk kerja paling sesuai. Bahananye hari ni, aku sakit tumit yang amat sangat. Allah jelah tahu, pulak tu balik lambat. Masuk bukan main cepat, (9pg-11mlm). ;( What to do, no job no money. No money no talk. Lol.
p/s: Hari Ni Aku Datang Awal(8.45pg), Suatu Kejayaan Bagi Aku Sebagai Part-Time Yang Selalu Lambat. Yahooooo!!!! Lol.

No comments:

Sumber Tenaga Patraque