Saturday, August 20, 2011

Apa Khabar Disana?


Gambar Hiasan


Sedang kita berkejar-kejar mencari rahmat Allah dalam bulan Ramadan ini. Dalam kita ternanti-nanti kedatangan Aidilfitri. Sibuk mencari keperluan untuk merayakan hari besar dalam kalender islam. Hentikan sejenak nafas, seperti kita tidak punya nafas lagi. Sesak? Pasti!

Hidup dalam populasinya kematian, dikelilingi berita kematian setiap hari apakah masih sanggup kita? Masih mampu beraya? Lupakan sejenak segala rahmat yang dikurniakan kita pada hari ini. Letakkan kita ditempat mereka. Di Palestin, tanah yang bergolak tidak putus seksanya.....


Amaran:
Jangan tengok bagi mereka yang lemah semangat. Footage mengandungi keadaan ngeri mangsa. Sesetengah orang mungkin tidak biasa. 
Kejadian ini berlaku beberapa hari lepas. 

Renungkan.....

Mungkin tiada apa kita mampu lakukan tika ini, berdoalah.... Untuk mereka serta seluruh saudara Islam kita yang dibelenggu kezaliman, kebuluran dan sebagainya.

Ya Allah selamatkan mereka disana. Kurniakan rahmat-Mu dan perlindungan-Mu pada anak2, ibu dan orang tua serta lemah. Cucurilah rahmat pada mereka yang telah pergi dan tenang dan damaikanlah mereka disana. Amin...... (saudara seagamaku, minta aminkan, moga doa ini Allah perkenankan) Insya-Allah.....

No comments:

Sumber Tenaga Patraque