Sunday, January 23, 2011

Kalau Dah Pandai Sangat Macam Ni Lah....

Lama-lama berakit baru jumpa tepian,
Dah lama tak kedarat,
Dah lama tak update blog usah persoal,
Kesibukan dan demam semakin melarat.
*masa aku taip ni aku dah sihat! Hehe..


Tak banyak nak cerita, ada benda bodoh je nak kongsi. Sebuah sketsa bodoh aku buat untuk korang.
*tak best nak kutuk, kutuklah! Ada aku kesah?! Sketla~ Hihi!(bajet comel)

Situasi di CC (Cyber-Cafe). Petang. Hujan. *detail sgt bukan korang nk baca sgt pown!
Perbualan antara dua insan hina yang tiada internet dekat rumah (ini tak melibatkan isu orang ada internet ke tak, BACA BAGI HABIS DULU!)

A: (Sambil berjalan ke arah B yang duduk dekat PC 02) Kau tengok apa tu? Dari tadi ko duk tenung brader cashier tu aku nampak. Dia ada cari pasal dengan kau ke? 

B: (Muka berkerut) Eh! Mana ada....

A: (Tertanya-tanya) Dah tu kenapa? Ni sampai juling aku tengok ko pandang brader tu. Brader tu dah malu-malu aku tengok. Dia perasan dah ko usha dia bodoh! 

B: Kuang ajo ko! Siap panggil aku bodoh lagi. Tahulah nama atuk aku Syeikh BEBAL. Atok ko tu KULOP!(tak tahu bole tanya nanti).

A: Okay-okay, relax... cuh cite... cuh cite.... (sambil mengusap badan B) *cam gay nye cite lak...

B: Bukan apa, aku nak guna PC ni, tapi dia LOCK

A: Dah tu kenapa kau tak suruh brader tu on-kan?

B: Nak suruh lah tapi, dekat PC tu suruh aku tengok brader cashier tu(sambil tunjuk dekat monitor). Aku tengoklah! Dia sikit pun tak on PC aku. 

A: Yang kau bodoh sangat apahal? Pergilah kat dia! PC tu tulis LOCK! PLEASE SEE THE CASHIER. Bukan suruh tengok je. SEE tu lam hal ni "jumpa" la ngok! Jumpa then suruhlah dia on!

B: Mana aku tahu, aku mana pernah pakai PC dekat CC. Aku ada internet dekat rumah dari kecik, baru ni kabel kena sambar petir tu lah sebab aku datang sini. Nak on FB main Farm Ville aku, kalau aku tak crop sape nak cropkan...
*gambar ehsan CC apa entah, aku tak ingat... semua cc ada ni..

TAMMAT 

P.s: Suka baguslah! Tak suka pi mampuih~ Apa-apapun terima kasih baca sampai habis :)



Sumber Tenaga Patraque