Saturday, January 8, 2011

Manusia dan Jurang Kehidupan



Masalah, Masalah, Masalah. Segalanya terpaksa lalui tika ini. Manusia yang memijak tanah ini pasti akan terus memijak didunia yang nyata. Nyatanya semuanya akan ketemu dengan masalah. Hanya yang gila akan terus gila tanpa apa-apa masalah. Indahnya kehidupan si gila dan di pengakhirannya tinggal di hospital terperosok segala puak yang sama dengannya. Mati tanpa sedar punya masalah. Manusia yang terus normal ini akan terus berpusu-pusu mencari penyeleasaian masalah. Segenap hari-hari yang mendatang menghambakan diri dengan masalah. Hanya yang mampu dan terus teguh terus mudik kedepan melawan arus yang keras. Terjun! Terjun! Terjun! Dan teruslah terjun wahai manusia kedalam gerombolan najis masalah. Hatta Pencipta menjadi penyelamat untuk segalanya. Itulah aku masalah, engkau ingin tahu kenapa aku terus wujud? Ianya untuk Dia, aku bekerja untuk-Nya. Tugas aku untuk terus merejam kalian ke dalam belenggu masalah.

Renung-renungkanlah.

Aku, Bukan Masalah Tapi Bermasalah.

P.s: Usaha tanpa penghambaan pada-Nya. Tak Selesai juga segalanya.

2 comments:

dabuldahi said...

sedap fiq kata kata hang fiq.. sedap...

jangan lupa dekat maha pencipta masalah..

Pena Derhaka said...

ehehehe...
mekaseh~

Sumber Tenaga Patraque