Friday, February 25, 2011

Tetris!

Korang ingat tentang Tetris? Alah~ Permainan masa kita kecik-kecik dulu. Bukan main lagi kalau dapat main dulu. Nama game tak tahu, tahunya main je. Permainan yang memerlukan kita menyusun blok-blok sehingga ia mampu runtuh. Masa aku main dulu black and white tak tahu la macam mana nak kombinasikan dia supaya roboh. Selalunya aku kalah. Damn! So, tujuan sebenarnya adalah untuk kita kumpul markah dan berlagak pada kawan yang turut sibuk menunggu giliran sebab dia pun sibuk nak pinjam main Tetris ni. Aku punyalah! Aku nak main! Suruh bapak ko beli lah! *aku tak sekejam itu.

Hebatnya permainan ni kerana ia mampu bertahan sampai sekarang. Even game dalam handphone korang pun ada Tetris cumanya ia dah ditukar nama. Ini semua propaganda!*aku tak pasti.

Konsep tetris ni hebat sampai mampu bertahan lama dalam kancah*ayat nak gempak je permainan video yang semakin gila babi ni. Keluarlah apa pun jenis game, tetap ada lagi yang main Tetris hingga sekarang. Bukan sebab senang nak main, mungkin juga faktor kesesuaian kerana ramai memilih main game ni masa ada masa lapang dan ingin tenangkan fikiran. Tahniah! Sampai sekarang Tetris disanjung. Bukan itu sahaja malah sampaikan pada muziknya yang sehodoh-hodoh cipta dulu kala itu pun orang kutip untuk di-improvisasi*apsal kimak sangat ayat aku nie!!! Dalam masa yang sama banyak lagi industri yang mengambil konsep Tetris ni untuk diterapkan seperti fesyen dan arkitektual.

BERIKUT CONTOH YANG AKU MAMPU KONGSI:

*TETRIS APARTMENT (ARCHITECTURAL)

*TETRIS SHELF(INDUSTRIAL DESIGN)

*TETRIS BRACELET (FASHION) 

*TETRIS SHIRT (FASHION)


LASTLY AKU TINGGALKAN KORANG DENGAN MUZIK TETRIS (REMIX)


Aku harap korang faham apa aku cuba cerita dekat korang. Tak faham? Pigi mampos!

P/s: Lama tak update kelu lidah ini meng-update.*serasa aku, aku tak update guna lidah tapi guna jari. ahahaha!

3 comments:

dabuldahi said...

motif asal penulisan adakah lagu tetris atau game itu sendiri?
btw tima kasih.. aku dah hampir lupa pasal menatang ni... ish3...

Muhammad Azim said...

LEPAS NI KO UAT REVIEW PASAL NITENDO PUNYE REVOLUSION PLAK FIQ..OK..^_^ DARI GAME TAPE SAMPAI LA WII..

Pena Derhaka said...

hadi, pasal Tetris dan kemahsyurannya...

ajim, itu inysa-Allah...

Sumber Tenaga Patraque