Sunday, December 26, 2010

Laporan Akhbar Malaysia dan Indonesia Untuk Tatapan.


Berikut adalah beberapa laporan akhbar Malaysia dan Indonesia. Baca dan fikir-fikirkan.

MAINSTREAM MALAYSIA
[1] 
Media Malaysia harap janganlah bawa keluar title macam ni, mengganggu sensitiviti masalah yang sedia ada pernah berlaku.

 Sebaik-baiknya ulasan seperti ini.

[3] 
Usah berat sebelah.

MAINSTREAM INDONESIA
[4] 
Mulalah masa untuk memberi semangat. (baca komen selepas laporan)

[5] 
Masanya sudah tiba untuk salahkan orang lain dan membalas balik apa yang dibuat. Tolonglah jangan childish sangat. (baca komen selepas laporan) 

TABLOID MALAYSIA
Headline yang baik!

Komentar yang seimbang.


AKHBAR DIGITAL INDONESIA
Laporan yang seimbang!

Safee ingin ke Indonesia(ISL), Apa Salahnya

Headline je garang, komentarnya bernas!

Inilah dikatakan semangat permainan bola sepak... 

Jika ditimbal kembali apa yang dilaporkan mainstream adalah lebih keras dari akhbar yang bersifat "kecil-kecilan" ini. Apa-apa pun segalanya wadah untuk tatapan masyarakat perlulah lebih ilmiah serta menjaga kedua-dua hubungan negara berjiran ini.

Secara kasarnya koran Indonesia yang mula-mulanya garang, tampak slow sedikit akibat kekalahan semalam. Namun, tiada ulasan lanjut tentang hal itu. Aku dah malas nak cakap apa-apa. Korang fikirlah sendiri!

p.s: Laser malam tu bukan ke datangnya dari peminat dan penyokong Indonesia sendiri? Sebab kan pengadil panggil semua pemain indonesia ketepi padang suruh penyokong dorang berhenti main laser... Lagi pun, laser mmg tampak dari tempat penyokong Indonesia. Andai salah maafkan ya... SEKIAN.


No comments:

Sumber Tenaga Patraque